Blog
Dlaczego nie warto zakładać firmy pierwszego dnia miesiąca?
Prowadzenie własnej działalności cieszy się dużą popularnością zarówno wśród osób, które chcą wykonywać swoją pracę w formie umowy B2B, jak i przedsiębiorców liczących na rozkręcenie biznesu. Niezależnie od planów większość podmiotów zaczyna jako przedsięwzięcia jednoosobowe, rejestrowane w CEIDG, ponieważ oznacza to minimum formalności, a także wiąże się z możliwością prowadzenia uproszczonej księgowości, oferowanej w przystępnej cenie przez Biuro Księgowe Amtes z Gliwic. Okazuje się jednak, że dla przyszłych obciążeń znaczenie ma też to, jaką datę rozpoczęcia działalności wskaże się we wniosku. Przyjrzyjmy się temu nieco bliżej.
Jakie elementy musi zawierać świadectwo pracy?
Świadectwo pracy jest wydawane niezwłocznie po zakończeniu stosunku pracy, jeżeli strony nie mają zamiaru podpisywać kolejnej umowy. Obowiązek ten ciąży oczywiście na pracodawcy. Dokument nie może być jednak sporządzony dowolnie. Przepisy prawa określają, jakie elementy obligatoryjnie muszą znaleźć się w jego treści.
Jak określać zasady polityki rachunkowości w firmie?
Każdy podmiot gospodarczy i organizacja pozarządowa, która prowadzi księgi rachunkowe, musi posiadać politykę rachunkowości. Pełna księgowość to najbardziej szczegółowy system ewidencji księgowej. Obowiązuje stowarzyszenia, fundacje, spółki kapitałowe i komandytowe oraz jednoosobowe działalności gospodarcze powyżej określonego limitu przychodu.
Nota korygująca do oryginału czy duplikatu faktury VAT?
W każdej firmie, zarówno dużej, jak i małej, podczas wystawiania faktury czy jej duplikatu może wkraść się błąd. Czasami jest to zwykła literówka w nazwie kontrahenta czy jego adresie, innym razem poważniejszy błąd w kwocie, ilości towaru itd. Z obu sytuacji jest jednak wyjście: dokument należy odpowiednio skorygować. Jak zrobić to właściwie?
Rożnice między dochodem a przychodem
Potocznie, gdy mamy na myśli pieniądze, które uzyskaliśmy na przykład z jakiejś pracy, używamy zamiennie dwóch określeń - dochód i przychód. Jednak nie należy ich używać zamiennie, ponieważ nie są tożsame. W jakiej sytuacji mamy do czynienia z dochodem, a kiedy z przychodem? Zapraszamy do zapoznania się z artykułem, gdzie staramy się przybliżyć tę trudną tematykę.
Jakie błędy podatkowe najczęściej popełniają przedsiębiorcy?
Większość właścicieli firm zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele ma obowiązków względem państwa, w którym żyje i pracuje. Skrupulatne rozliczanie się z urzędem skarbowym jest często bardzo stresujące, dlatego warto uniknąć robienia podstawowych, częstych błędów i spokojniej patrzeć na swój biznes. W naszym artykule postaramy się objaśnić jakie są najczęstsze błędy, które popełniają właściciele dużych i małych przedsiębiorstw.
Mały i duży ZUS – o co w tym chodzi?
Czasami można usłyszeć, że osoby zakładające swoją pierwszą działalność gospodarczą mają przywilej opłacania małego ZUS-u. Czym różni się od dużego ZUS-u? Czy na mały ZUS można liczyć tylko zakładając działalność po raz pierwszy? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym wpisie.
Czy księgę przychodów i rozchodów można prowadzić online?
Każdy przedsiębiorca musi płacić podatki, co jest oczywistą sprawą. W tym celu wybiera już na początku swojej działalności formę opodatkowania. Jeśli zdecyduje się na zasady ogólne, prowadzi księgę przychodów i rozchodów. Może ewidencjonować wpływy i wydatki samodzielnie lub zlecić to zadanie księgowej w biurze rachunkowym, lub zatrudnić pracownika do rozliczeń.